miercuri, 25 martie 2009

Doar

..."Doar 3,5 lei un hamburger la Mc Donald's", spune o reclama la TV. O nimica toata, ca doar de aia se minimalizeaza cu "doar". Dai 3,5 RON (pe care multi nici nu si-i permit) si primesti o portie extra...gretoasa de carne chinuita si frecata pana si-a pierdut gustul, inecata si imbatata in tot felul de sucuri grase. Dar e ieftin, nu? Aproape gratis!
... "Doar 9900 euro, pret CIP" se spune la reclamele la masini. Pai da, "doar", fiindca toata lumea are 9900 euro, ca sa-i arunce pe o chestie cu 4 roti, pret la care de cele mai multe ori ti se da doar (doar la doar trage) caroserie, volan si 1-2 chestiuni cu initiale, din multitudinea de dotari. "Doar" e poate pentru valoarea inestimabila a masinii, un pret acum redus cu trei sferturi. Chiar si cu acel "doar", sunt doar in proportie de 110% alte masini mai bune, doar sa te interesezi putin, tu, cumparatorul. E doar o pacaleala? Doar-doar vor mai vinde si ei ceva acum, de fapt DOAR asta e intelesul.
...."Doar ceva te rog", mi s-a spus adeseori, ca si cum as fi putut fi rugat totul si imi facea mie o reducere fiindca ma ruga DOAR o particica. Si, nu stiu cum se face, dar de fiecare data acea rugaminte deschidea un lung sir de doar-uri.
"Doar-ul" defineste momentul si fiinta umana. Defineste disperarea momentului in care esti nevoit sa alergi dintr-o multitudine de variante pe una singura, cea mai importanta. Defineste si fiinta umana, "jmecheria" ei; odata trecut momentul si "doar"-ul cu siguranta va fi invocat imediat, in alta ipostaza. Doar e mana dreapta a lacomiei noastre. Nu societatea in care traim este "de consum" ci noi suntem. Mereu am cautat mai mult, mereu doar un mic plus la ceea ce avem.
Doar sa intru la liceu, mi-am dorit. Apoi doar sa trec de BAC-ul acela inuman. Facultate, serviciu, munca, imprejurari mai grele, mici cumparaturi - pe toate le-am amortit cu "Doar-exin" servit in doza absolut necesara. Doar sa iubesc si sa fiu iubit, am zis mai la urma. Acum am primit si asta. Acesta a fost cadoul pentru acest an, aceasta a fost minunea mea de Craciun. Acum e timpul sa mai zic inca un "doar": Doar sa pot pastra ceea ce am primit!