vineri, 17 aprilie 2009

Scurt Mesaj Smecheresc

Ieri primesc sms:
"40757177132: "FELICITARI" FIRMA NOKIA A EXTRAS ALEATOR NR. DVS. OFERINDUI CADOU UN TELEFON MOBIL NOKIA.N.95. PENTRU DETALII CONTACTATINE GRATUIT LA NR. 0757177132. VA MULTUMIM

Am stat 5 minute si apoi am raspuns: "In primul rand se scrie "oferindu-i" si in al doilea rand asa-zisa firma Nokia (SRL sau SA?) e foarte aproape de o reclamatie la Politie pentru inselaciune."
Nu i-am mai zis si de "contactati-ne" fiindca depaseam limita de caractere pentru un sms si chiar nu merita omul atata educatie.

Pentru ce tot deranjul meu? De fapt e doar pentru o intimidare, fiindca nu-mi plac smecherii astia, cei care cred ca oriunde, acolo undeva, e vreun fraier care-i asteapta. Poate ca astfel reusesc totusi sa-l sperii si sa nu mai continue aceasta inselaciune careia ii poate pica prada vreun naiv. Desigur, acest infractor nici el nu e foarte stralucit. Adica, cine stie ce e un Nokia N95 stie si care e practica aceasta a premiilor aleatoare prin sms si implicit sunt putine sanse sa fie prada unui asemenea mesaj. Mai bun mi se parea mesajul cu "ati castigat de la firma Samsung un super televizor cu plasma diagonala 107". Sau chiar iscusit cel cu premiul "Dacia Logan". Castigi o masina pentru meritul ca ai telefon. Frumooos!

Sistemul nu este sa-l suni (gratis) pentru a-i reincarca lui cartela ci sa-l apelezi pentru a-ti cere apoi o suma de bani in vederea intrarii in posesie a premiului castigat absolut aleatoriu. Nu se cere mult dar, putin dintr-o parte putin din alta - se aduna! Infractiunea e clara si am enuntat-o corect: inselaciune. Pedeapsa: inchisoare. Daca vrea sa riste, eu doar l-am pus in garda si sper sa-l fi speriat cu succes. Cum l-ar putea identifica, din moment ce sigur suna de pe cartela? In primul rand dupa semnalul telefonului, aparatul poate fi localizat pe o raza destul de precisa. Iar apoi ar urma un flagrant destul de simplu de efectuat... Din pacate nu pot fi sigur ca Politia Romana s-ar implica pentru o asemenea gainarie, mai ales in diminetile acelea in care la ora 10 inca nu si-au baut cafelele.

Dar nici macar asta nu este motivul principal pentru care nu am facut reclamatie ci faptul ca as fi intrat in hatzisul legal. Ultima data cand am fost martor pentru Politie intr-un dosar de "conducere sub influenta bauturilor alcoolice" am fost purtat de 2 ori pana la Politie pentru declaratii si de 3 ori la Tribunal, cu citatie, in sedinta de la ora 8 si de fiecare data cu 2-3 ore de asteptare. Totul ca sa spun ultima data doar atat: "-Va sustineti declaratia? -Da! -Multumim!"M-au chinuit mai mult decat acuzatul atunci. Asadar i-am raspuns fiindca nu suport sa fiu fraierul nimanui. Si, cine stie, poate exista vreo sansa de a intimida si de a stavili tupeul unor astfel de indivizi. De reclamat insa nu o voi face fiindca nu am de gand sa fiu
iarasi martor intr-un proces probabil si mai complicat. Dar sa nu-i spuneti asta escrocului.


PS: Cineva ma intreba "Dar daca era pe bune premiul?". Probabil atunci ca tipul (sau tipa, de ce nu?!) care a dat sms-ul ar trebui sa se intrebe la fel "Dar daca e pe bune amenintarea? Daca ma reclama?". Pana la urma cine ar avea mai mult de castigat/pierdut?