luni, 11 ianuarie 2016

Votul prin corespondenta



               Am tot auzit cu totii in ultimele luni despre noul vot prin corespondenta. Evident, aceasta tema de o noutate absoluta v-a lasat probabil complet nedumeriti. Ce inseamna, cum se manifesta si in ce fel serveste interesului national si public acest vot prin corespondenta? Rabdare, ca va explic imediat.

Mai intai votantul trimite din timp o scrisoare: 

"Draga Votule,
Auzit-am de tine in atatea randuri, de faptele si de efectele tale incat ard de nerabdare sa te cunosc. Spune-mi unde si cand pot a te cunoaste si sa te pup ca pe moaste!
                  Al tau, Popescu din Spania."


Politicos, votul raspunde cu promptitudine:

"Draga Alegatorule,
Intrucat prin drept si prin fapt ti-s fagaduit, te asigur de toata consideratiunea mea. Acum ma gatesc si ma impodobesc cu toate stampilele necesare. Ai doar putintica rabdare, pana va fi sorocul alegerilor si sigur ne vom intalni la locul si momentul potrivit. La noi sunt toate bune si frumoase, iar domnii politicieni se ingrijesc cu toata atentia de tanara noastra democratie.
                  Al tau devotat, Vot.


Trec apoi 3 luni si nimeni nu mai zice nimic. Intr-un tarziu, alegatorul trimite iarasi o scrisoare:

"Draga Votule,
Nu am mai primit nicio veste de la tine. Ai patit ceva? Te-o fi retinut cineva? Te-ai imbolnavit cumva? Astept inca sa ne vedem.
                  Al tau, Popescu din Spania.

Votul raspunde cu promptitudine, din nou:

"Draga Alegatorule,
Am fost retinut cu antrenamentele pentru momentul electoral, din cauza aceasta n-am mai putut sa-ti scriu. Trebuie sa stii ca suntem foarte atenti selectionati si cu grija antrenati. Sunt chiar azi impreuna cu multe alte voturi si tocmai acum ni se face instructajul. Suntem tinuti chiar si in baloti, pentru cazul in care se va ajunge la balotaj. Doar nu credeai ca m-am ra(ta)cit. Astept cu nerabdare si eu sa ne vedem. Antreneaza-ti deja stampiluta!
                  Al tau devotat Vot.



Iarasi se lasa liniste. Trec cateva luni, se face campania electorala in stilul romanesc, cu vorbe si strigaturi. Mai e doar o saptamana pana la alegeri si alegatorul devine impacientat si ii scrie votului. 

"Draga Votule,
Nu stiu unde si cum sa te intalnesc. La televizor ni s-a spus seara de seara ca Johannis nu lasa voturile sa ajunga la noi in Spania, ca a confiscat avionul cu care trebuia sa vii la noi, ca nu au voie sa voteze decat nemtii si sasii lui si ca in general el este cel mai naspa. Cum pot sa te salvez? Cum pot sa te stampilez?
                  Al tau impacientat, Popescu din Spania.

Votul raspunde acum in versuri, fiindca mandrul roman s-a nascut poet:

"Mai draga, Alegator,
Klaus este aligator,
Ce salbatic devoreaza
Romania de-l voteaza.

Daca pe el il doresti
Pe mine ma irosesti
Si atata vreau sa stii:
Sunt pe lemn "Holzindustrie"

Mai ai mult! O saptamana!
Ma duce Posta Romana,
Pune-ma acum in plic
Si-apoi nu mai zi nimic!
                  ... Mai reflecta la boicot,
                  Al tau Vot da peste bot!


Trec 2 saptamani, iese cine trebuie si alegatorul scrie din nou votului:

"Draga Votule,
Imi pare rau ca nu te-am intalnit. Am trimis totusi o stampila spre tine si nu stiu daca a ajuns. Masina Postei Romane a facut pana de 2 ori pana in capatul strazii. Am vazut ca n-a iesit cine am dorit eu, dar vreau sa stiu daca, totusi, am fost luat si eu in seama.
                  Al tau Popescu, din Spania"

Votul nu mai zice nimic. Este vot prin corespondenta, nu prin condescendenta. Trec totusi cateva luni, se apropie Sarbatorile si alegatorul primeste, fiindca e corespondenta o scrisoare, o felicitare dupa datina romaneasca: