luni, 30 mai 2011

Cand o face plopul bere si rachita minciunele



Dupa "chiria fotbalistica" blogul revine, sper eu definitiv, la scopul pentru care a fost creat. Da, o salata personala. 

     Cel mai mult ma amuza stirile fabricate! Stiu ca PR-istii au talent dar  pana la a inghiti pe nemestecate galustile lor e cale lunga. Citeam acum cateva saptamani, inainte de concertul Shakira de la Bucuresti o stire intr-adevar "esentiala". Stiti cum se face la fiecare vedeta ce ne viziteaza tara: cineva iese si da presei mici zvonuri/informatii in legatura cu cerintele excentrice-fitoase ale artistului. Da, lumea e curioasa in a afla toate nimicurile astea iar simplu fapt ca se vorbeste despre ea, face bine pana la urma si vedetei. Nu as fi citit stirea daca nu scria mare in titlu "Shakira vrea bere romaneasca". Nu ma pricep la bere, la gustul ei, dar atat cat imi pot da seama, nu cred ca berea romaneasca poate fi considerata exceptionala. Cel putin nu la baut, poate doar la pret, ieftina, adaptata cosului zilnic al romanului. Deci, de ce sa vrea oare Shakira sa isi creasca burta cu bere romaneasca? Sau poate ca nu vroia sa o bea si atunci era de inteles; poate o folosea doar la vreun tratament, in stilul in care Cleopatra folosea laptele la imbaiat. Asadar am citit rapid, pe sarite, stirea, cautand marca ceruta specific. Prima impresie incontestabila sesizata a fost ca  berea dadea ca nuca in perete in lista aceea de cerinte, mai toate celelalte explicabile. Deci de ce bere? Diva bea bere (chiar: ce sunet face dupa ce goleste halba?) Mai ales, de ce ar fi vrut tocmai romaneasca?! Ma gandesc ca daca era o asa mare bautoare sigur ar fi gasit o marca preferata, evident, straina... Si, ia priviti, ce frumos suna "bere romaneasca", fara nume, fara marca, atat cat sa te faca sa nu cauti neaparat dar sa intelegi. M-am uitat un pic prin felul in care era structurat articolul si cum inca de la inceput era inserat, cu grija, numele organizatorului concertului: "Ciuc Premium". Legatura se vrea a se face subliminal, nu? Ei, hai sa zicem, e actiunea lor, PR-ul lor, trebuiau cumva sa-si lipeasca produsul de artista pe care au inchiriat-o sa cante romanilor.

     O data ar fi mers genul asta de actiune. Dar cand se permanentizeaza inseamna ca cineva de la departamentul de comunicare chiar vrea sa te ia de prost. Ce sa vezi? Tot bere Ciuc organizeaza si un concert Roxette. Evident, si "roxettii" cer bere romaneasca. Iar articolele referitoare la astea incep cam asa: S-a dus vorba despre berea românească. Cine vine la noi, pleacă fermecat de savoarea ei. După Shakira, şi cei de la Roxette au cerut să aibă în cabine o astfel de băutură." Evident, numele organizatorilor e nelipsit din context. Distractiv este ca daca n-ar fi fost episodul "Shakira", pe asta chiar o credeam. Pana la urma berea merge cu rockul si cu rockerii mai bine. Dar asa, in succesiunea asta de evenimente si, mai ales, de formulari... cam greu sa mai ai incredere. Totusi, cel mai "savuros" (ca tot vorbeau PR-istii de savoare) mi se pare aceiasi formulare "bere romaneasca". Daca spuneau "bere Ciuc" nu-i mai credea nimeni, nu? Sau poate organizatorii de la bere Ciuc le-or fi oferit vedetelor bere Ursus?

     Si, ce credeti? Tot berea Ciuc organizeaza imediat si un concert Scorpions. Acestora, imaginea de bautori de bere li s-ar potrivi ca o manusa....de piele.... neagra, evident. Concertul e in 9 iunie. Facem pariu ca pana in 7 iunie apare stirea, mult asteptata deja, ca Shakira le-a dat un telefon celor de la Scorpions si le-a spus ca atunci cand ajung in Romania sa comande CELEBRA "bere romaneasca"?!

     Astept, pe aceasta linie logica pe care au pornit cei de la bere Ciuc sa organizeze acum si concertele-vizitele si a lui Celine Dion, Hannah Montana si, neaparat, a Papei Benedict al XVI-lea. De-abia astept sa aud ca papa a cerut bere romaneasca!

     Nu, pe mine cei de la Ciuc nu m-au facut curios sa le incerc berea, nici macar acum cand toate vedetele "ii cer autografe". Mare pierdere! Oricum, eu nu ma incadram in publicul lor tinta. Insa e foarte probabil ca se vor gasi destui care sa isi doreasca sa incerce sau sa ii mai dea o sansa, sa reevalueze, "berea vedetelor". Sper totusi ca articolele aparute in mass-media au fost tarifate organizatorilor, asa cum se intampla la orice "stire fabricata" si ca nu s-a facut doar vreo actiune benevola, reciproc convenabila, de lene jurnalistica multumita ca gaseste articolul de umplutura si de sluj in fata unora care isi mediatizeaza intens concertele, cotizeaza intens la reclama. Macar asa, credulii ar fi fost razbunati, ca n-au fost prostiti chiar gratis...